Tím první je obsazení v čele s Johnnym Deppem a Morganem Freemanem. Především první zmíněný ještě před nějakou dobou platit za někoho, jehož jméno na plakátech mělo být zárukou toho, že film vydělá. Ovšem, po fiasku s Osamělým jezdcem, který prý prodělal společnosti Disney nějakých 200 milionů dolarů, je jasné, že ani Depp není tak silná značka, aby byl sázkou na jistotu. A to film Transcendence jasně potvrdil.
Určitým lákadlem měla být režie Wallyho Pfistera, dvorního kameramana Christophera Nolana. Ten bezpochyby dal Wallymu dostatek rad a Pfister jistě od Nolana odkoukal hromadu věcí, takže tu byla naděje, že Transcendence bude působivou podívanou. Drtivá většina kritiků je ovšem opačného názoru.
Transcendence je Pfisterovým debutem a očividně to pro něj bylo příliš velké sousto, kterým se začal trošku dávit. Holt svěřit nováčkovi tak velký projekt, nebyl úplně nejlepší krok. Občas (často) se stává, že si studia vyhmátnou videoklipaře, kterého nechají natočit nějaký blockbuster, ovšem obvykle jde o přímočaré akční filmy a ne dějově komplikované sci-fi projekty s filozofickým nádech.
Žádný učený z nebe nespadl
To je něco, co zvládá Nolan, ale je zřejmé, že ani to, že s ním pracujete dlouhé roky, neznamená, že vám vejde do krve jeho um. Wally se jednoduše nedokázal poprat se složitějším příběhem a nezvládl ho předložit publiku v přijatelné formě.
Wally Pfister (vlevo) a Christopher Nolan |
Vlasy si jistě teď trhají nejen ve Warner Bros., ale také v Alcon Entertainment, což je firma, která se výrazně podílela na financování filmu. Proslýchá se, že ztráta by mohla být až sto milionů dolarů a odhaduje se, že pro Alcon by to mohlo znamenat ztrátu 30 - 35 milionů dolarů.
Andrew Kosove z Alconu k tomu řekl: "Alcon přebírá zodpovědnost za své úspěchy i neúspěchy a Warner Bros. pracoval tvrdě na distribuci a marketingu." Ovšem neskrýval rozčarování z toho, co se stalo: "Je to pro nás velké, opravdu velké zklamání. Hrozný výsledek, ale poučili jsme se a pokračujeme dál."
A poučit by se měly i ostatní firmy, svěřovat tak velké projekty nezkušeným (alespoň v režii) lidem a doufat v to, že bude stačit zvučné herecké jméno, není úplně nejchytřejší. Ostatně, ukázalo se, že Depp táhne hlavně, když má oční linky, dredy a hraje si na "přitepleného" piráta, ale jinak už to taková sláva není.
Co tedy říct nakonec? Malé krůčky, to je ta pravá cesta, co takhle nejdříve film za pár milionů, aby bylo zřejmé, zda je daný člověk talentovaný a pak možná větší projekty. Většina dnes již proslulých režisérů také nezačínala blockbustery za 100 milionů dolarů.
Chápete podobná rozhodnutí filmových studií nebo jste z nich také zmatení?
Já mám pocit, že Depp tomu spíš uškodil než pomohl, když vidím, že bude Depp v nějakym filmu, hned o něj ztratím zájem. Lidi jsou zvyklí na piráty, tak na to pudou, ale jinak je Depp docela otravnej. Mě osobně moc nebavil ani v prvních pirátech, když hrád Eda Wooda tak jsem ho miloval, ale teď mě spíš od filmu odradí.
OdpovědětVymazatNa mě má Johnny úplně stejnej efekt.....tenhle by ale nebyl bomba ani bez něj.
VymazatJá už na filmy s Deppem taky zanevřel. Pro mě ten člověk umí hrát v podstatě jeden typ role a to jeho věčné pitvoření se už mě nějak nebaví. Kdysi to bylo fajn, teď už ne ;-)
OdpovědětVymazat