1) Mise
Nádherný film, ke kterému Morricone složil jednu z nejdojemnějších filmových hudeb, jaké jste kdy slyšeli. Navíc tu využívá pro filmovou hudbu nepříliš častý (ale jeho oblíbený) hudební nástroj, kterým je Panova flétna. Snímek o střetnutí dvou civilizací je i střetnutím dvou různých hudeb - kmenové bubny s panovou flétnou se tu potkávají s nábožensky laděnými chorály a z výsledku doslova sálá pocit vykoupení, které je i jedním z hlavních témat filmu. Nominace na Oscara a vyhraný Zlatý Glóbus.
2) Hodný, zlý a ošklivý
V podstatě každé místo v tomto žebříčku by mohl obsadit některý z Morriconeho westernových soundtracků. K těm nejlepším nepochybně patří hudba pro Leoneho majstrštyk Hodný, zlý ošklivý, ve které hrají dominantní roli dvě skladby - titulní Hodný, zlý a ošklivý s výraznými bubny střídajícími 2 a 3 údery a nástroji napodobujícími kojotí vytí a The Ecstasy of Gold, epická skladba z finálního střetnutí, kde nervně hraje klavír, viola, hoboj a všechno je to proložené sopránovým zpěvem. Není divu, že touhle skladbou začíná Metallica své koncerty.
3) Tenkrát na západě
Absolutní Morricone. Klasika, kterou asi v diskusi nezpochybní nikdo. Celý soundtrack je geniální, ale dvě skladby z něj se zapsaly do historie - titulní Once Upon A Time In The West - The Theme Song a Man with a Harmonica. V The Theme Song použil sice Morricone podobný způsob práce s ženským zpěvem jako v Hodný, zlý a ošklivý, přesto člověk nemá pocit, že by se zásadně vykrádal a obě skladby ustojí srovnání.
4) Bio Ráj
Hudba, kterou složil se svým synem pro film režiséra Tornatoreho, patří k nejoceňovanějším a nejkřehčím, jaké napsal. V roce 1990 za ni získal cenu BAFTA a pro Tornatora pak složil i stejně oceňovanou Malénu.
5) Maddalena
Všeobecně ne zas tolik známý film, ale o to víc proslavená skladba Chi Mai, kterou dodnes Mistr nechává hrát na svých koncertech, kterou zrecykloval pro Belmondův film Profesionál a teprve tady ji tak proslavil, že se používá dodnes všude možně.
6) Neúplatní
A máme tu další nominaci na Oscara, kterého mu nakonec musela pro svoji neschopnost dát Akademie alespoň za celoživotní dílo. Neúplatní v sobě mají napětí doby prohibice a díky trubkám i hrdinství a patří k nejslavnějším Morriconeho soundtrackům. Čistý Hollywood.
7) Věc
John Carpenter si umí složit hudbu i sám, ale přestože Morricone z jeho minimalistického stylu vyšel, dalece ho předčil a vytvořil temným napětím pomalu pulzující hudbu, ze které je cítit osamocenost a nedozírné ledové pustiny.
8) Tenkrát v Americe
Morriconeho další mistrovský kus v sobě spojuje všechno, co pro Sergia Leoneho napsal a asi není náhodou, že to bylo pro film, ve kterém Leone zužitkoval i všechny své zkušenosti. A zase tu zní Panova flétna, smyčce a soprány, které celou tuhle epickou záležitost plnou přátelství, lásky, zrady a chamtivosti dokonale dokreslují.
Děkujeme a přejeme všechno nejlepší, Mistře!
v seriálu chobotnice měl taky užasné skladby
OdpovědětVymazatKrásný výběr. Děkuji.
OdpovědětVymazatJá tedy rozhodně doporučuji: My Name Is Nobody. Méně známé,leč geniální.
OdpovědětVymazatJo to je krásná melodie, často si ji pískám:-D
OdpovědětVymazat