Venom má za sebou neuvěřitelně úspěšný víkend. Celkově si ve světě i v USA přišel na 205, 2 milionů dolarů. To znamená nejlepší říjnovou celosvětovou, americkou a mezinárodní premiéru. V řeči čísel to znamená, že na trzích mimo USA si Venom ukousl 125,2 milionu, což je o 15 milionů víc, než byly odhady! Z 58 trhů, na kterých startoval, byl v 57 číslo jedna. V řeči procent je to pak ještě větší šok. Venom byl ve světě úspěšnější o 20% než Doctor Strange, o 32% víc než Ant-Man and the Wasp a o 38% víc než Wonder Woman.
Speciálně se Venomovi zalíbila Jižní Korea. Tam za pět dnů urval 16,5 milionů a to je víc než na tomto trhu dokázali nasbírat za celou dobu svého promítání první Captain America, Wonder Woman, Justice League a Suicide Squad. Podobně se mu dařilo například v Rusku, Mexiku nebo Velké Británii. Na premiéru ještě čeká ve Francii, Číně a Japonsku.
Celé je to obrovský a nečekaný paradox, protože na Rotten Tomatoes má jen 32% pozitivních recenzí. Na rozdíl od mnoha jiných filmů, které podobná studená sprcha poškodila, to ale s přehledem ustál. Vyvrátil tak řeči o tom, že v říjnu diváci nechodí do kina a bude argumentem recenzentů, až je zase Hollywood bude obviňovat, že svými recenzemi ovlivňují návštěvnost.
Jak se to stalo?
Je zjevné, že SONY se podařilo trefit díru na trhu - Venom sice není dokonalý, ale diváci mají extrémně rádi Toma Hardyho, Venoma a líbí se jim podobně jako u Deadpoola, že jde o jinak pojatý komiksový film. V tuto chvíli navíc není v kinech žádný jiný podobně laděný blockbuster. Trochu se tak opakuje situace, jakou zažili třeba první Strážci Galaxie se svojí srpnovou premiérou, první Deadpool, Rychle a zběsile 7 nebo kdysi dávno 300: Bitva u Thermopyl.
A že by to nemusel být běh na krátkou trať naznačují i další faktory z amerického trhu. Oproti pátku klesly tržby Venoma v sobotu o pouhých 18%, totéž zažili už zmínění Strážci Galaxie. Venom je tak sedmou nejúspěšnější premiérou studia SONY. A ještě neřekl poslední slovo.
Celý úspěch samozřejmě do značné míry souvisí s jinými faktory, než je samotná kvalita filmu. Průzkumy ukazují, že Venoma si diváci - poněkud naivně - spojují se Spider-manem - 90% z nich totiž doufá, že uvidí v budoucnu střetnutí těchto dvou postav. 80% diváků také na film přišlo kvůli Tomu Hardymu - kromě mladých mužů i dívky a ženy, což je důležitá cílovka. Taková loajalita extrémně zvedá Hardyho akcie v kopečcích za Los Angeles. Se svými 132 miliony followerů pomohl filmu rovněž Eminem, který k filmu nazpíval titulní píseň.
Stejně jako ve světě, i na americké půdě se Venomovi dařilo. A možná ještě víc. Dosud tam bylo říjnovým rekordmanem Gravity z roku 2013 s 55,7 miliony. O tři roky později se k tomuto číslu přiblížil Marťan (54,3 mil), už od pátku to ale vypadalo, že Venom nasbírá 60-70 milionů a tím se stane nečekaným vítězem. Dosud přitom i lidé ze SONY věřili spíš tomu, že v říjnu se taková suma objevit nemůže. Výsledek? 80 milionů a spadnuté brady všech! Při nákladech nějakých 100 milionů to vypadá, že Venom se nejen zaplatí, ale vydělá a nakonec se i té dvojky (ke které odkazuje jedna ze dvou titulkových scén) dost možná dočkáme.
Už jste Venoma viděli a jak jste byli spokojení? Chcete dvojku?
A nebude to aj tym, ze Venom prakticky nema konkurenciu?
OdpovědětVymazatSudim podla seba - uz mesiac sa chystam do kina, ale NIC poriadne nepremietaju. Venom vyzera z tej sedej nudy najzaujimavejsi, tak mu zrejme aj ja tento tyzden prispejem k rekordu...