Počínaje 20. březnem 2019 se studio Disney stává majitelem práv na některé mimořádně silné filmové série. Část z nich patří mezi nejúspěšnější eRkové série všech dob a nikdo netuší, jak s nimi rodinné studio naloží. Víc než rodinné hodnoty ale pro Disneyho vždycky byly peníze, takže by mě nepřekvapilo, kdyby pod nějako značkou právě tyto eRkové filmy dál vznikaly. Tak jako tak, Disney se v tuto chvíli stává titánem. A toto je 10 největších značek, které nákupem získal.
1) X-men, Deadpool a Fantastic Four
V době superhrdinských filmů je získání těchto marvelovských postav zpět pro Marvel naprosto klíčová investice. Disney získá kompletní X-men universum včetně Deadpoola, takže může znovu nastartovat celou X-men sérii a fanouškům konečně dopřát Wolverina v Avengers, pro které by byl po předpokládaném odchodu některých slavných herců (Downey, Evans) silnou posilou. Důležití jsou i záporáci, Disney bude moci pracovat s Doctorem Doomem a Galactusem. Navíc získává Disney přístup i k Fantastic Four. Licenci na ně sice vlastní německá společnost Constantin film (mj. Resident Evil, seriál Shadowhunters), ale FOX filmy o F4 vyráběl a produkoval, měl s Constantin film přednostní smlouvu a rovněž Disney s nimi má dobré vztahy, takže je tam velký předpoklad dohody.
2) Vetřelec
Série, která ovládla nejen filmové plátno, ale i herní byznys (a komiksy). Vetřelci se sice v posledních letech trochu trápí, pořád je to ale ohromně silná značka, která v rukou zkušených profíků může zázračně ožít a dokázat velké věci.
3) Predátor
Totéž co Vetřelec. Žádná dvě lepší akčně hororová monstra na trhu nejsou a nejspíš ještě dlouho nebudou. Toto je čisté akční filmové zlato, jehož hodnota je trvalá.
4) Planeta opic
Další extrémně úspěšná filmová série. Z určitého pohledu má dokonce podle mě větší hodnotu než Vetřelci nebo Predátor, protože není tolik spojená s eRkovým ratingem a není spojována tolik s konkrétními jmény. Vetřelec bude vždy trochu bojovat s případnou absencí Sigourney Weaver a částečně i Ridleyho Scotta, stejně jako Predátor je pro fanoušky navždy svázán se jménem Arnolda Schwarzeneggera. Planeta opic je ale otevřená. Je to atraktivní svět, do kterého se mohou autoři vracet, rozvíjet ho nebo restartovat a nemusí nic zásadního vysvětlovat.
5) Smrtonosná past
Série, která má dobrý zvuk, ale je tak trochu navázaná na Bruce Willise. V době, kdy značka je víc než filmová hvězda, je toto jedna z mála sérií, která je stále ještě tak úzce propojena s konkrétní tváří, Disney je ale mistrem v práci s filmovými značkami. A umím si představit, že koncept a název Smrtonosné pasti dřív nebo později úspěšně napasuje na nového herce a vytvoří si něco jako Rychle a zběsile.
6) Alvin a Chipmunkové
Mnozí touhle sérií opovrhují, nic to ale nemění na tom, že tohle komando umí vydolovat z peněženek diváků mraky dolarů. Je to úspěšná a zavedená značka, která jako by u Disneyho vznikla, takže do jeho portfolia krásně zapadne a bude vydělávat a vydělávat a vydělávat.
7) Sám doma
Totéž co Smrtonosná past. Bez Macaulaye Culkina to vždy bude trochu těžší, ale ta značka je silná, nostalgie po 90. letech také - minimálně pokus o restart může klidně časem přijít a i když selže ,,umělecky", komerčně se nejspíš zaplatí, takže za ten risk to stojí.
8) Avatar
Další miliardový hráč v portfoliu Disneyho. Co víc si může přát. Přestože nikdo netuší, jak velký je mezi diváky zájem o další díly (nikdo po nich kromě Camerona samotného nevolal), Cameron se málokdy splete a vždycky doručí produkt, který nakonec zaujme. Není důvod ho podceňovat v případě sequelů, které tak pro Disneyho znamenají naplno otevřený dolarovod.
9) Doba ledová
Jedna z mála sérií, která byla schopná konkurovat produktům Disney a Pixar končí v mišákově břiše. Doba ledová sice v posledních letech padala, ale pořád platí, že na cokoliv nalepíte Scrata, tomu se automaticky zvedne cena. Sérii vyrábělo Blue Sky Studios a to se stalo v roce 1997 součástí 20th Century Fox. Moc se o tom nemluví, ale jeho zaměstnanci jsou teď nejspíš jedněmi z těch několika tisíc, o kterých se předpokládá, že přijdou díky přechodu pod Disneyho o práci. Část z nich (ta talentovaná) možná skončí v dílnách Pixaru nebo Disney, teoreticky si může i tuto značku Disney nechat. Jisté je, že Scrat a spol. ještě neřekli poslední slovo.
10) Dr. Dolittle
Postava, která je sice spojená s Eddiem Murphym, ale zdaleka ne tolik, ale nemohla fungovat. Jejím základem jsou totiž mluvící zvířata. Co víc by si Disney mohl přát. Tohle je značka, která může s relativně malými náklady dlouhodobě generovat mraky peněz s pomocí roztomilé armády kecajících zvířátek a kdo bude hrát Dolittla, to je tak trochu šumák.
Kromě těchto nejsilnějších filmových značek (a hromady televizních, což je na samostatný článek) získává Disney ještě další: Kingsman sice po druhém dílu akcie trochu padly, ale třetí díl bude a pak se uvidí, jak moc je tahle značka dlouhodobě perspektivní. Letopisy Narnie jsou klasika. Pokud bude chtít Disney svoji family televizní fantasy ságu, kterou by konkuroval Pánu prstenů u Amazonu nebo pokud by chtěl natočit svého filmového Pána prstenů, teď má značku, se kterou může pracovat. Noc v Muzeu se už možná také lehce vystřílela, ale pořád je to název, který slibuje hromadu rodinné zábavy. Percy Jackson má pořád ambice být novým Harrym Potterem. Je tu Den nezávislosti - sice s pošramocenou pověstí, ale ten název prostě lidé znají. Je tu Klub rváčů, Labyrint, Rudá volavka, je tu Marťan, k němuž se chystá něco jako volné pokračování Artemis.
A v neposlední řadě jsou tu první Star Wars. Na ty jediné totiž s nákupem Lucasfilmu před lety Disney nezískal kompletní práva, protože Epizodu IV produkovali 20th Century Fox společně s Lucasem a vlastnili tak práva na home video. I tenhle problém teď konečně padá. Zbývá jediná otázka - koho si koupí Disney příště? A je to vlastně dobře, že pod něj výše uvedené značky patří? Některé z nich zjevně potřebují pomoct, ale je toto cesta?
R. I. P. 20th Century Fox (1935-2019)
Simpsonovi to (zase) věděli dopředu (a patří teď Disneymu taky) |
Žádné komentáře:
Okomentovat
Děkujeme za Váš názor.